Här har vi sammanställt svaren på de vanligaste frågeställningarna kring ditt köp.
Saknas svaret på din fråga, hjälper vi dig mer än gärna.

Frågor & svar

I samarbete med Billmate erbjuder vi betalning via:

  • Faktura (14 dagar)
  • Bankkort (VISA, Mastercard)
  • Räntefri delbetalning (3-12 månader)
  • Bankkort (VISA, Mastercard)

Samtycke

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Säkerhet

Vi är angelägna om att dina personuppgifter behandlas säkert. För att förhindra otillåten användning eller exponering av dina personuppgifter använder vi oss av lämpliga fysiska, tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder.

I samarbete med Billmate erbjuder vi dig möjligheten att betala ditt köp med faktura. Ett mycket tryggt och enkelt sätt att handla. Fakturan skickas med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Varför Billmate faktura?

  • Handla nu – betala efter leverans
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver inte uppge dina kortuppgifter vid köptillfället
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
  • Möjlighet till delbetalning

Företag som betalar mot faktura måste vara registrerade i Sverige. För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige, samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. 

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse och förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

I samarbete med Billmate erbjuder vi dig möjligheten att delbetala ditt köp på 3, 6 eller 12 månader. Givetvis kan du välja att betala allt eller en större del av summan inom avtalsperioden utan extra kostnader.

För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet.

Varför Billmate delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online

Exempel

  • Kreditbelopp: 10 000 SEK
  • Antal delbetalningar: 3
  • Ränta: 0%
  • Administrativ avgift: 35 SEK
  • Uppläggningsavgift: 95 SEK
  • Kreditkostnad inkl. avgifter: 200 SEK
  • Total kostnad inkl. avgifter: 10 200 SEK
  • Månadskostnad: 3 400 SEK

Till företag skickas normalt våra leveranser med DHL, med utkörning under kontorstid till leveransadressen, Detta kräver att det finns bemanning på godsmottagningen. Meddela alltid om ni har begränsade öppettider eller om det krävs särskilda instruktioner för budet. t.ex. portkod.

För privatpersoner eller om så önskas kan vi skicka med DHL Servicepoint. Ditt paket blir levererat till närmaste ombud. Du blir aviserad antingen via sms eller e-post.
Leveransen sker oftast dagen efter upphämtning.

  • Fraktkostnad 125 kr
  • Fri frakt på orders över 1000 kr

 Det är enkelt att följa hela sändningen via webben

Lagervara 
Leveranstid 1-2 vardagar.Om varan inte skulle finnas  i lager, meddelar vi detta per mail tillsammans med preliminärt leveransdatum.

Beställningsvara
Leveranstid normalt 2 veckor. 

Som kund i vårt närområde kan du hämta varorna i hos vår distributör: 
A-Distribution  Tallbacksgatan 11, 195 72 Rosersberg. 

För avhämtning kontaktar du oss på telefon:
08-594 74 000

Fraktkostnaden tas bort manuellt från din faktura.

 

Undersök alltid paketet vid mottagandet!

Upptäcks minsta skada på emballaget ska du direkt påpeka det för budet och kräva skriftlig bekräftelse av skadan.

Fotografera sedan skadan och meddela oss. kontakt@whiteboardbutiken.se

 

Vid dold skada

Anmälan av dold skada skall göras inom 7 dagar från leverans.

Fotografera skadan. Beskriv skadan och skicka bilder till: kontakt@whiteboardbutiken.se

ÖVRIGT

Whiteboardbutiken vänder sig till företag. Därför gäller inte Konsumentköplagen. Eftersom det är många som arbetar hemifrån har vi dock öppet för privatpersoner att beställa. Dock gäller inte Enligt Distans och hemförsäljningslagen,då du förutsetts vara företagskund. 

Då våra produkter i huvudsak är specialbeställda och importerade just för din skull har vi tyvärr inte möjlighet att tillämpa öppet köp. Du har dock rätt att inom 2 arbetsdagar efter din order avbeställa. 

kontakt@whiteboardbutiken.se .

OBS Skicka inga returer innan vi bekräftat vart du ska skicka dem!

Privatpersoner har enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts.

Vi ansvarar för fel som fanns på varan när den levererades till dig. 

Vi är inte ansvariga för fel som du har orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du har vanvårdat varan.

Vid eventuell retur det du som konsument som bekostar leveransen och ansvarar för att paketera varan så att den inte skadas under transporten.

Innan retur ska du alltid kontakta oss per e-post till: kontakt@whiteboardbutiken.se .

OBS Skicka inga returer innan vi bekräftat vart du ska skicka dem!

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

[contact-form-7 id=”1704″]